torsdag, juni 29, 2006

Astrid 77

Astrid fick inte ner stekpannan i hålet på återvinningsstationen. Då tog hon sig friheten att ställa stekpannan bredvid återvinningsstationen. Som tur var hade återvinningsbolaget spanare på plats som grep Astrid på bar gärning. Våra rättskipare såg heller inte med blida ögon på detta miljöbrott. Därför fick hon det straff hon förtjänade. 100 kronor i böter för nedskräpning. Kritiker har frågat sig om det var värt en rättsprocess, med alla de kostnader det medför... om det inte finns större miljöbovar att jaga, exempelvis kemikalieindustrin. Göran Person svarade resolut "Det finns ingen prislapp på vår miljö. Den ska försvaras till varje pris. Därför köper vi brunkolsverk i Tyskland. Om någon ska äga dem är det svenska staten. Alla vet att vi är hederliga och bra. Astrid tillhör inte staten. Hon är en miljöbov... och miljöbovar ska straffas hårt. 100 kronor tycker jag tydligt markerar var staten står i stekpannefrågan."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är riktigt otäckt. Man kan tydligen inte lite på mormor längre. Det förefaller som vargen i mormors säng (syftar på Rödluvan) egentligen är Astrid. Jag vill inte kännas vid mormor längre. Ge mig ett statligt ägt kolkraftverk till mormor!

Anonym sa...

Hahahah jadu...
Varför får du inga comments på dina inlägg? Är svenska folket helt blinda? Eller är svenska folket bara "mode-skor-smink-stureplan" bloggare?

Grymt arbete. Keep it up!

bloggaren sa...

Tackar! Jo Stureplan verkar vara intresant att läsa om. Hans Shimodas blogg har i vilket fall en miljard besökare. Kul att du gillar bloggbloggen! Jag vet inte varför inte folk kommenterar... kanske är de blyga, eller så provocerar jag dem inte tillräckligt?

Anonym sa...

Hej du!
Jag hade fått för mig att det inte gick att kommentera här, men tänk så fel jag hade. Så nu får jag dra mig tillbaka en stund och tänka till på vad jag ska säja . Du har hur som helst en MYCKET Intressant och Intelligent blogg. Därtill så sann och roande!
Me gusta muchu!

bloggaren sa...

Du har en riktigt sjysst blogg! Den ska jag besöka oftare. Tack för berömmet! JA! Kommentera gärna oftare! Det blir roligare att få reaktioner eller mothugg.