lördag, juli 01, 2006

Almedalen

Journalisternas, PR-konsulternas, lobbyisternas och politikernas gemensamma sommarkollo har skapats utifrån gemensamma behov. Nyhetstorkan på sommaren är väl känd. Då är det lätt att få in saker i tidningen som egentligen är reklam. Journalister släpper garden, orutinerade sommarvikarier kommer in på redaktionerna när de riktiga journalisterna tar semester. Ett guldläge för politiker eller företag som obehindrat vill basunera ut sina budskap. Denna sommar försöker Persson dra till sig uppmärksamhet med ett par neonfärgade badbrallor. Andra politiska bedömmare tror att badmössan kommer vara den stora mediamagneten. "Badmössan? Den har jag för att skydda mig mot solen. Neonbrallorna är till för att attrahera unga väljare, inte mössan... den har jag för att inte flagna i pannan." Lars och Fredrik har svarat på utspelet genom att skoja bakom Perssons rygg. Folkpartiets ungdomsförbund har redan börjat sprida kärleksrykten på internet, och Maud Olofsson ställde i går frågan "om Persson verkligen behöver simdynor för att hålla sig flytande". Det går hett till i Almedalen med andra ord.

2 kommentarer:

Redaktörn sa...

Lysande. Och illustrationen som vanligt fantastisk.

bloggaren sa...

Tackar tackar!