söndag, juli 09, 2006

Berts goda smak

Centerpartiet har gjort en djupdykning i opinionsmätningarna. Nu tar Maud hjälp av Bert Karlsson. "Bert är en pajas, men han tog sig in i Riksdagen utan partiprogram. Det säger en del om den svenska väljarkåren och Bert. Därför har vi i Centern anlitat Bert som konsult under valkampanjen. " Bert instämmer på slafsig Västgötska: "Jo, ja vet ju vad som funkar i Sverige. Folk e som folk e mest... o ja e som folk... jag tror det är därför jag har en sån fingertoppskänsla för vad som säljer. Jag har alltid tänkt med kuken och röven. Som de flesta i det här landet... ha ha ha ha... Om Maud fixar fylligare pattar och snackar mindre politik tror jag hon har en bra chans att vinna melodifestivalen... eller valet, menar jag... bara hon har rätt låt." säger Bert och snyter sig.

Inga kommentarer: