måndag, juli 03, 2006

Nya KD

I dag är det Hägglunds dag i Almedalen. I ett mycket mediamedvetet försök att tvätta bort "religiös mes"-stämpeln gjorde Göran entré på en HD, med ett rufft sommarskägg och vit tanktop. "Jag vill få in lite mer dieseldoftande gubbrock och homofobi i högern. Jesus var en outlaw, en revolutionär. Han stod upp för saker. Gillade han snubbar som tog grejer köksvägen? Jag tror inte det. Jag tror han gillade straight one on one action. Han fick ett kors att bära. Mitt kors har jag tagit med mig idag för att kunna visa mina biceps. Jesus bar kors, jag bär kors. Vi är svettiga muskelmän. Sen förra valet har jag också gaddat mig." Göran rättar till korset. "Vad tatueringen föreställer? Vissa tror att det är Moderaternas långhårige ekonomiske talesman... men det är det alltså inte. Det är min förebild och ledstjärna i livet... Björn Borg... när han låg på topp 1978."

Inga kommentarer: