måndag, juli 17, 2006

Nya Moderaterna

När Fredrik Reinfeldt i förrgår lanserade "Gratis plåster för alla cocker spanielvalpar" väckte det ont blod i den röda pressen. På Atfonbladets ledarsida kallas det moderata förslaget för "ett populistiskt, patetiskt och marginellt förslag som inte kostar något utan enbart syftar till att vinna sympatiröster från politiskt efterblivna". Fredrik Reinfeldt gav idag svar på tal med valpen Putte. "Se här så söööööt Putte är. Putte skadade sig. Med vårt förslag får alla cocker spanielvalpar plåster. Vad skulle hända med Putte om Sossarna fick sitta kvar? De har inte tänkt på cocker spanielvalparna." SIFO genomförde en mätning efter utspelet som visar att Putte höjde moderaternas popularitet med 12 procentenheter. Pressen är nu stor på Göran Persson att möta Putte-utspelet. Politiska experter säger att vänsterkartellen förbereder en massiv satsning på snuttefiltar för sälungar, sidenrosetter till för tidigt födda noshörningsungar och leksaker till ledsna kattungar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fullkomligt älskar din intelligenta cyniska humor!

bloggaren sa...

Supertack! Jag gillar din blogg.

Anonym sa...

Vad kul att du kikat in på den! Såg du det inlägg jag skrev om din blogg för länge sen? Jag smörade där :))

http://blogg.aftonbladet.se/3980/perma/72233

bloggaren sa...

Oj! Vilken hyllning! Jag tackar och bockar! Du har en länk här på bloggbloggen, förresten! =)