onsdag, juni 21, 2006

Anders Milton

Regeringens psykiatrisamordning leds av Anders Milton. Rykten om att jobbet gjort Anders lite nednött, yr och omdömmeslös dementeras resolut från Socialdemokraternas PR-byrå. I den senaste pressmeddelandet skrev Anders att "Min tjänst är inte ett meningslöst politiskt slag i luften inför valrörelsen. Jag tycker det visar att regeringen verkligen bryr sig om alla sjuka som hugger ner folk på gatorna... eller alla som tar livet av sig. Jag och min stab vill säga att vi tänker på er alla." Vidare skriver Miltons PR-konsult att Anders anser att det är en genial sossepolitik att låta de med allvarliga psykiska störningar bota sig själva. "En inre röst säger mig... eller egentligen är det flera röster som säger att alla vårdar sig bäst själv... i hemmet... om man har något. Annars vårdar man sig bäst på gatan... om det är där man bor" PR-konsulten avslutar pressmeddelandet med "Rättvisa är ett socialdemokratiskt patent. Om några ånjuter friheten att slippa vård, ska alla ha rätt till den friheten... Alltså får ingen vård. Det är rättvisa. Vi vill inte stanna här. Vi vill att rättvisa ska genomsyra hela samhället."

Inga kommentarer: