måndag, juli 03, 2006

Vanja Lundby Wedin

Göran Persson har fått mycket kritik efter sitt senaste inköp av en blå-gul rödstjärtad papegoja. Kritiker menar att det inte är naturligt för papegojor att så ensidigt säga exakt samma fras om och om igen. Zoologer misstänker vanvård och otillåten behandling, eventuellt hjärntvätt. Jonas på skansenakvariet är upprörd. "Jag har aldrig sett en papegoja så här ensidigt säga samma sak om och om igen... det måste ligga otillåten träning bakom". På frågan om Vanja kännt sig utnyttjad svarar hon "arbetsrätt"... på frågan om hur hon tror det ska bli fler företag i Sverige säger hon "arbetsrätt". Efter varje svar sticker husse till henne en jordnöt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste bara åter framföra mitt beröm för din blogg.
Du skriver inte bara de fränaste inläggen du är en fena på Photoshop också, och jag blir grön som en papegoja av avund....den här historien påminner förresten om Bosse Ringholms eviga tjat om Inga-Britt Aulenius. Jag som alltid tyckt att Bosse är en nöt, man blir tydligen vad man äter:)

bloggaren sa...

Där träffade du mig rakt i hjärtat! Jag suger åt mig. Tack. Inga-Britt Ahlenius är en riktigt cool brud. Smart och snygg. (Trots sin höga ålder tycker jag hon är riktigt jävla attraktiv) Bosse Ringholm är en träbock. Tur att Göran håller Bosse inlåst nu i valtider.

Anonym sa...

Jag tror vi har knäckt nöten!!
Det hela handlar om kosthållning! Redan i Unga Örnar börjar de dåliga matvanorna.
Och vi vet ju att dåliga vanor i barnaår, blir svåra att reparera som vuxen.

bloggaren sa...

För att vara lite allvarlig för en sekund... Unga örnar lär barn demokratiska principer. Det är en viss typ av föräldrar som skickar sina barn dit. Andra skickar sina barn på aktieskola. Jag tror "de blinda fläckarna" grundläggs här. Sossar fattar inte ett smack om hur företag fungerar. Moderater är dåligt pålästa på grundläggande mänskliga rättigheter och principer kring demokrati. Jag skulle vilja se sommarkollo där kidsen lär sig allt. Både hur företag startas och drivs och hur en demokrati fungerar. MEN... så är det inte. Kanske vore något att starta en sån sommarskola?