fredag, september 22, 2006

En rik mediaclown

I går morse kallade Vanja Lundby Wedin till presskonferens. "Nu när Göran inte längre bestämmer behöver jag inte längre hålla mig hemma. Nu när vi har en högerregering kommer jag dyka upp i media lite oftare och rapa floskler. Det är den enda skillnaden från när Göran regerade. Mina medlemmar har självfallet samma skitlöner då som nu. Det är ju bara jag som tjänar pengar på att LO finns. Jag lyfter ungefär 100 lapp i månaden. Det är det defenitivt värt. Tänk på alla de stackars jävlar som måste arbeta och slita för de skitlöner jag och arbetsgivnarna låter dem ha... Det kallas för den svenska modellen. Det är synd om de stackars LO-medlemmarna. Bättre kommer de heller aldrig få det... därför har de min sympati. Utan dem hade jag ju kanske behövt söka ett riktigt jobb."

Inga kommentarer: