torsdag, oktober 26, 2006

Jan Björklund

Som ett led i att belysa behovet av att återinföra aga i svensk skola bjöd Jan idag in till seminarium. En av punkterna var en fallstudie i hur man eliminerar skolk. En av talarna var en statlig tjänsteman från åsikts- och moraldepartementet i Iran. Jan hälsade alla välkomna. "Som alla vet är lösningen på problemen i skolan att barnen inte fått tillräckligt strama tyglar. Det har tramsats för mycket. Jag fick stryk när jag var barn. Nu är det min tur att vara vuxen och moralisk ledare... Det är dags att återvända till vår värdegrund från medeltiden. Därför är jag stolt att presentera dagens gäst. Rezha Ashoule kommer från Iran och jobbar på en skola som motsvarar vårt komvux. En statlig instution där man skolar om vuxna människor, kan man säga... Rezha har ingen skolk i sin skola och jag tänkte att han kunde berätta lite för oss idag hur han jobbar med de som bryter mot regler. Rezha har också tagit med en lärofilm för blivande lärare som han tänkte visa."

Inga kommentarer: