torsdag, november 02, 2006

Tobias Billström

Bjöd in media för att "spinna" nyheten att han struntar i att betala TV-avgiften. "Titta här... jag har Che på väggen. Vi är lite lika. Jag är ju också en kaxig revolutionär tonårshjälte. En bad boy med ett moraliskt uppdrag. Min ambition med min civila olydnad handlade förvisso inte om att förändra samhället... utan att förbättra min privata ekonomi... men det gjordes i samma passionerade och romantiska anda. Jag tycker min aktion var lite mer städad, stillsam och trevlig... så på det viset är ju jag en bättre förebild. Det är viktigt för mig som minister att vara en förebild. Jag tror många av kidsen där ute kan känna med mig... jag har tom hört att det finns pojkar där ute i landet som vill vara mer som mig. Lite tuff. Lite sexig. Inte så töntig. En kvinnotjusare, med mössan käckt på svaj... En outlaw som låter bli att öppna när tv-pejlaren ringer på dörren."

Inga kommentarer: